قبل از اینکه به بحث در مورد استراتژی های واقعی که می تواند به تجارت شما کمک کند ، بپردازیم ، ابتدا سعی می کنیم تعامل با اینستاگرام را درک کنیم. ما در مقاله های قبل درمورد ابزارهای کاربردی در اینستاگرام صحبت کردیم و در این مقاله می خواهیم ۱۸ استراتژی برای قویتر شدن اینستاگرام را برای شما بیان کنیم.
میزان مشارکت بیشتر در هر رسانه اجتماعی می تواند معیار وفاداری طرفداران شما به صفحه ی شما تلقی شود.
موفقیت یک پیج اینستاگرام به تعداد مخاطبان شما مربوط نمی شود بلکه میزان درگیری آنها با محتوای برند شما است که از همه چیز مهم تر است.
این میزان سنجش علاقه و تعامل آنها با عکس ها ، فیلم ها و داستان های شماست که در واقع به موفقیت در بازاریابی می انجامد.
این مهم است که مشاغل در رسانه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشند. همچنین هیچ استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی بدون استفاده از اینستاگرام کامل نیست. اینستاگرام یک بستر برتر برای مارک ها ، تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان به طور یکسان فراهم آورده است.
این اپلیکیشن ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه ۵۰۰ میلیون پروفایل در اینستاگرام فعال هستند.
چیز دیگری که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که ۷۰٪ از هشتگ های اینستاگرام دارای برند هستند. این به شما چه می گوید؟ اگر در اینستاگرام فعال نیستید ، قطعاً رقبای شما هستند.
کسانی که قبلاً حساب کاربری خود را تنظیم کرده اند در مسیر صحیح قرار دارند اما فقط داشتن پیجی از اینستاگرام لزوماً به فروش منتهی نمی شود.
اگر می خواهید فروش و درآمد واقعی را از اینستاگرام کسب کنید ، باید یک استراتژی مناسب را ارائه دهید.
در ادامه برخی از پارامترهای کلیدی که برای ارزیابی اشتغال خود باید در جستجوی آن باشید را برای شما شرح داده ایم :
۱. Followers
فالوئر یک عامل بارز است که شما باید به آن توجه کنید. تعداد مخاطبان یا افراد تأثیرگذار در پیج شما اهمیت دارد اما مهم ترین پارامتر نیست.
علاوه بر دنبال کنندگانتان ، شما می توانید followers جدیدی هم با استفاده از راهکارهایی به صفحه ی خود اضافه کنید.
۲. Likes
میزان پسندیده شدن یکی دیگر از پارامترهای اساسی است. این یک اندازه گیری در سطح پایه است برای اینکه مشخص شود آیا محتوای شما توسط طرفداران شما به خوبی پذیرفته شده است یا خیر !
این یک نشانه ی نسبتاً مستقیم از میزان محبوبیت پیج شما در بین مخاطبان هدف شماست.
۳. Comments
نظرات جنبه ی دیگری از فضای اینستاگرام است که می توانید هنگام پیگیری و درگیر شدن در اینستاگرام به آنها توجه کنید.
تجزیه و تحلیل نظرات ، درک با کیفیت تری از آنچه دنبال کنندگان شما درباره پست های شما فکر می کنند ، به شما می دهد.
دوست داشتن یک مطلب مهم است ، اما نظرات نشانگر درگیری مخاطب با آن محتوا است ، زیرا آنها وقت خود را صرف نوشتن یک نظر برای آن محتوا می کنند.
البته ، کیفیت نظرات نیز به همان اندازه مهم است. اغلب ، مردم نظرات ساده ای مانند “خوب” یا “خوب به نظر می رسند” می گذارند که در واقع معنی چندانی ندارند. فقط به نظرات ایموجی اسپم در زیر نگاه کنید.
۴. Shares and Reposts
با تکیه بر موارد فوق ، تعداد به اشتراک گذاری و ری پست از صفحه ی شما نیز بسیار مهم است.
اگر یک کاربر مایل است مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارد ، می فهمید که آنها واقعاً مطالبی را که ارسال کرده اید دوست داشته اند.
این پست با ۱۸ استراتژی برای قویتر شدن اینستاگرام که می توانید از امروز در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود اعمال کنید ، شما را در مسیر درست هدایت می کند. در ادامه با هم این ۱۸ استراتژی برای قویتر شدن اینستاگرام را بررسی می کنیم.
۱. Increase your following
یکی از اولین گام ها برای داشتن یک استراتژی موفق در بازاریابی اینستاگرام ، رشد تعداد فالوئر های شما است.
بدون تعداد زیادی دنبال کننده ، شما برای دیده شدن پست های خود بیهوده تلاش خواهید کرد. تولید بدون پیگیری توسط مخاطب برای شما آسان نخواهد بود.
برای شما که به تازگی صفحه ی اینستاگرام خود را ایجاد کرده اید ، شروع با تعداد فالوئر صفر می تواند در شما ارعاب ایجاد کند ، مگر اینکه یک شرکت کاملاً جدید باشید و در حال حاضر مشتری نداشته باشید.
اینستا بهترین مکان برای شروع جستجو توسط دنبال کنندگان است.
در اینجا مهم ترین دلایلی که کاربران برند ها را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند آمده است :
همانطور که در تصویر و این اعداد می بینید ، بیش از ۷۳٪ کاربران می گویند که برند ها را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند زیرا به محصول یا خدماتی که آنها ارائه می دهند علاقه مند هستند.
مشتریان موجود شما به برند شما علاقه مند هستند. در مورد مشخصات خود به آن ها بگویید و از آن ها بخواهید که شما را دنبال کنند.
برای ارسال پیام به مشترکان ، با ایمیل خود شروع کنید. فقط مطمئن شوید که به آنها انگیزه ای برای دنبال کردن صفحه و محصولات شما ، می بخشید.
به عنوان مثال : شما ممکن است فقط چند بار در ماه ایمیل ارسال کنید و به مشترکان خود بگویید که اگر می خواهند تخفیفات و تبلیغات بیشتری مشاهده کنند ، شما را در اینستاگرام خود دنبال کنند.
اگر از این استراتژی استفاده می کنید ، حتماً به آن وعده ها عمل کنید.
علاوه بر دسترسی به مشترکین ایمیل خود ، می توانید یک نشان از Instagram در وب سایت خود داشته باشید.
برای تبلیغ پروفایل اینستاگرام خود از سایر کانال های رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید.
بعد از انجام این مراحل ، راه عالی دیگر برای به دست آوردن پیروان بیشتر ، دنبال کردن افراد دیگر است ، ولی توجه داشته باشید که کاربران تصادفی را دنبال نکنید.
دنبال کننده هایی را پیدا کنید که برای هدف شما مناسب باشند. این بهترین کار برای افزایش محصولات و فروش آنها است.
چگونه افرادی را پیدا می کنید که در بازار هدف شما جای می گیرند؟ کمی مشکل است و باید تلاش کنید. در مرحله اول ، شما باید اکانت هایی شبیه به خودتان را پیدا کنید.
نمی گویم که شما باید رفتارهای رقیبان خود را تکرار کنید ، گرچه این هم می تواند کار کند.
درعوض ، می توانید پروفایل هایی از اینستاگرام را جستجو کنید که محتوای مربوط به صنعت شما را ارسال می کنند.
برای مثال : شرکت adventurenthusiasts تجهیزات پیاده روی و کمپینگ را می فروشد.
آنها بیش از ۱۳۲،۰۰۰ دنبال کننده دارند. تمام محتوای آنها به مکان های خارجی در سراسر جهان مربوط می شود.
می توانید فرض کنید افرادی که این حساب را دنبال می کنند ، علاقه مند به کمپینگ و پیاده روی هستند.
هرچند وقت گیر است ، اما این کار انجام خواهد شد. پس از یافتن حسابی مانند این ، به دنبال پیروان آن بروید و افراد آن پیج را دنبال کنید.
کاربران اعلان دریافت می کنند و صفحه شما را بررسی می کنند. اگر آنچه را که در پیج شما می بینند دوست داشته باشند ، احتمالاً شما را دنبال می کنند.
پس از افزودن تعدادی دنبال کننده ی جدید ، هدایت فروش با استراتژی اینستاگرام برای شما بسیار ساده تر خواهد بود.
Focus on the first impression of your page.2
برداشت اول مهم است. این جمله در دنیای واقعی و همچنین دنیای مجازی صادق است.
به عنوان یک بازاریاب ، باید آن را تشخیص دهید. به همین دلیل است که نوشتن مقدمه مناسب بلاگ برای استراتژی محتوای شما بسیار مهم است.
وقتی یک کاربر اینستاگرام روی صفحه ی شما کلیک می کند ، اولین چیزی که می بیند چیست؟
آنها عکس پیج ، بیوگرافی و آخرین ارسال های شما را می بینند. صفحه ی شما باید بگوید شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
داشتن آرم مناسب ، خود به عنوان عکسی از پیج شما ، احساس خوبی را در مخاطب ایجاد می کند. استفاده از آرم بسیار بهتر از استفاده از تصویری تصادفی از یک شخص یا عکس یکی از محصولات شما ، خواهد بود.
در اینجا مثالی از صفحه اینستاگرام Club Shave Dollar آورده شده است :
اولین ذهنیت شما از این پروفایل چیست؟
برای من ، از ابتدا مشخص است که آنها چه کسانی هستند. تصویرهای پیج ، آرم آن ها و شرح حال آن ها با جزئیات توضیح داده شده است.
آنها حتی پیوندی به صفحه ی ورود در وب سایت خود دارند تا کاربران را ترغیب به ثبت نام در سرویس خود نمایند.
اصولاً ، اگر صفحه ی اینستاگرام برند شما توجه کاربران را جلب نکند ، موفق نخواهید شد دنبال کننده داشته باشید. در بیشتر موارد ، بهتر است همه چیز را کوتاه و تا حدی حرفه ای نگه دارید.
اکنون ، فرصت بیشتری برای تبلیغ محصولات خود و در نهایت افزایش فروش خود خواهید داشت .
Post content on a regular basis.3
اگر فقط یک بار در ماه تصویر یا ویدیویی را به پروفایل خود اضافه می کنید ، این یک استراتژی کارآمد نیست. اصلاً این چنین صفحه هایی فعال نیستند !
شما می خواهید که برند شما همیشه در ذهن پیروان شما تازه باشد. در عین حال ، شما نمی خواهید به عنوان پیجی آزار دهنده تلقی شوید. در اینجا باید یک حد میانه پیدا کنید.
توصیه نمی کنم بیشتر از یک بار در روز پستی ارسال کنید. اگر هر روز محتوای زیادی دارید که می خواهید آنها را به اشتراک بگذارید ، بهتر است آن را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.
ما در ادامه ی ۱۸ استراتژی برای قویتر شدن اینستاگرام ، راهنمای مناسبی برای استفاده از story اینستاگرام را برای ارتقای هر تجارتی بررسی می کنیم.
روزانه چند بار باید در اینستاگرام پستی را ارسال کنیم؟ تحقیقات نشان می دهد که برترین مارک ها در اینستاگرام به طور متوسط روزانه ۱.۵ بار پستی را ارسال می کنند. این در حدود ۱۰ یا ۱۱ پست در هفته است.
زمان این پست ها نیز بسیار مهم است. مارک های برتر به طور معمول مطالب را در ساعات کاری یک هفته به صورت استاندارد ، ارسال می کنند.
چرا ؟
خوب ، تقریباً ۹۰٪ از کارمندان در حالی که در محل کار هستند با استفاده از رسانه های اجتماعی ، حواس خود را پرت می کنند.
شما باید این موضوع را بشناسید و زمان بندی پست های خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
ارسال به طور منظم ، میزان قرار گرفتن در معرض دید و احتمال این که هر چه بیشتر افرادی محتوای شما را ببینند ، افزایش می دهد.
۴. Don’t be too “salsey”
بنابراین ، اگر شما پیجی را تازه تأسیس کرده اید باید روزانه پستی را ارسال کنید. اما ما هنوز در مورد محتوای آن پست ها صحبت نکرده ایم.
بدیهی است که شما می خواهید فروش را بالا ببرید. با این حال ، این بدان معنی نیست که هر آنچه شما ارسال می کنید باید یک محصول تبلیغاتی باشد.
این موضوع پیروان شما را اذیت می کند و نتیجه ای خلاف آنچه را که می خواهید دریافت خواهید کرد.
محتوای خود را مخلوط کنید ، خنده دار باشید و همچنین از تصاویر کارمندان خود استفاده کنید. فقط از تصویر های برند خود خیلی دور نمانید.
اگر چه درست است با ارسال مطالبی که محصول را تبلیغ نمی کند و مباحث بحث برانگیزی هستند مخاطب زیادی به پیج وارد می شوند ولی از این مباحث دوری کنید.
موضوعاتی چون دین ، سیاست ، نژاد و توهین به دنبال کننده های شما نمی تواند به شما در روند فروش کمک کند.
باز هم می گوییم ، فقط از ارسال های تبلیغاتی زیاد خودداری کنید. ارسال تبلیغات بیش از حد اصلا خوب نیست.
طبق گفته ی کاربران درباره ی فعالیت های آزار دهنده ، شماره یک این فعالیت ها در رسانه های اجتماعی تبلیغات زیاد است.
منبع: اینجا